06-08 - 12-08 Khao Sok NP & terug naar huis

12 augustus 2015 - Khao Sok National Park, Thailand

06-08

Vandaag ontbijten we in ons restaurant, erg enthousiast over het ontbijt zijn we niet. Vayen is mega druk en ik word helemaal gek van haar. Ze gooit koffiemelk in mijn thee, smijt dingen over tafel en klimt overal op of gooit iets om. We kletsen wat met een Nederlandse man, vader van 3 kinderen, jongste is 3 jaar. Leuk om hun reisverhalen te horen. Ze gaan elk jaar ver weg en zijn ook meerdere keren in Amerika geweest. Wiets blijft nog kletsen en ik geef me over aan twee meiden die blijven vragen of we zo gaan zwemmen. We zitten hier in een stukje tropisch regenwoud en het regent veel op het moment, ik hoef niet persé te zwemmen…. Maar zwemmen in een tropische regenbui is ook een leuke ervaring! De meiden vinden het hilarisch!

Na het zwemmen ga ik lekker in mijn eentje lunchen in het restaurant en Wietse blijft bij de meiden op het balkon. Even een momentje voor mezelf, heerlijk om even het reisverslag te typen, rustig te eten en niet op te hoeven letten. Als ik terugkom beginnen de meiden meteen weer te bl­èren en Vayen hangt aan mijn benen. Alsof ik 7 weken weg ben geweest. Jemig! Best benauwend af en toe. We willen even wandelen door het straatje en Silve krijgt bij het weggaan een driftbui over slippers die ze aan wil. Het resulteert er in dat ik weg ga met Vayen en Wiets bij Silve blijft. Een hele tijd later treffen we elkaar alsnog hier in het straatje en wandelen we toch nog een stukje. We informeren wat we hier kunnen doen en dan gaan we eten bij ThaiHerb, een restaurant hiernaast waar ik goede reviews van zag. Het eten is heerlijk; lekkere springrolls, kippenburgers voor de meiden, rijst in de vorm van een apengezicht voor de meiden, rijstschotel met ananas en Wiets en ik een curry.

De meiden spelen op de grond met steentjes en memorykaartjes en wij kunnen redelijk rustig een koffie en thee drinken. Op de achtergrond allerlei oude muziek van backstreetboys etc. Lachen!

We wilden nog nakletsen op de veranda maar mijn ogen vallen dicht nadat ik naast de meiden heb gelegen.

Lekker naar bed!

07-08

Vandaag staat het kanovaren op het programma!

Het is best spannend of het dan weer zo hard regent. We zitten natuurlijk in het tropisch regenwoud en het gaat hier af en aan met buien. We hebben onwijze mazzel, zo blijkt. Om 12.00 stappen we in de kano’s. Wiets met Silve in een kano en ik met Vayen. We hebben een mannetje achterop wat peddelt, dus kunnen we zelf genieten van het uitzicht. De rivier is best wild, vannacht hadden Wiets en ik ineens hetzelfde idee; is het wel handig met Vayen?? Maar mevrouw gedraagt zich voorbeeldig en vindt het prachtig in de kano. Ze zit rustig tussen mijn benen. De gidsen wijzen slangen, aapjes en vogels aan in de bomen aan de kant. We zijn met één ander Nederlands stel. Dus het is lekker rustig. Na een uur varen gaan we aan de kant en lopen we omhoog. Er zijn veel rode mieren en ze zitten al snel op Vayens benen. Ik krijg hier de kriebels van en wil snel naar boven. Ik loop schuin omhoog en heb niet in de gaten dat de trap al eerder begint. Het is glad van de regen en ik glij uit, samen met Vayen. Vayen haar voet ligt helemaal open aan de bovenkant en op mijn handpalm zit een schaafwond. Een beurse arm, maar gelukkig haalt een van de gidsen wat pleisters. We rijden terug in een songthaew met de anderen samen en kletsen wat met hen. Een stelletje uit Groningen, 4,5 week op vakantie in Thailand, ook voor de eerste keer Azie. Leuk om ervaringen uit te wisselen. Ze blijken in huisje 1 te slapen en wij slapen naast hen in huisje 2.

Na het kano varen gaan we meteen lunchen bij Thaiherb en dan kan Vayen daarna lekker pitten. Vandaag loopt Wiets met haar een ommetje en zowaar lukt het om mevr op Wietse’s buik te laten slapen. Hij kan haar weg leggen en vervolgens spelen Wiets, ik en Silv een spelletje kwartet op het balkon. De regen gaat maar door! ’s Avonds eten we ook weer bij Thaiherb, en dan is het lekker douchen en naar bed.

08-08

Vandaag hebben we uitgeslapen tot 10.00!!!!!!!!!! Als we wakker worden denken we serieus dat het 07.00 uur is, maar nee, we zijn laat vandaag!
Vannacht heeft Silve heel erg liggen spoken, ze kreeg mot met Vayen door tegen elkaar aan te botsen en dan in haar slaap raakt ze boos en huilerig… Heel lastig, want je kan dan niks doen eigenlijk. Ze schopt ongeveer 30 minuten tegen me aan en Wiets is op mijn verzoek naar de badkamer gegaan, zodat de meiden wat ruimte hebben en ik de boel probeer te sussen. Op de een of andere manier is Wietse dan olie op het vuur voor Silve… Dit keer lukt afleiden niet maar uiteindelijk wordt ze weer wat rustiger. (altijd grappig als je het met de buren hebt over het feit dat de meiden altijd super slapen, als ze vragen of het niet heftig is met de nachttrein e.d., haha)

Ook hadden we nog keiharde onweer vannacht, dus het is niet helemaal gek dat het zo laat is vanochtend. Ik smeer wat broodjes pindakaas en jam voor de meiden en wij gaan als we allemaal klaar zijn ontbijten in het restaurant. Wiets stoot voor de derde keer zijn hoofd tegen de badkamer deurpost. Deuropeningen zijn hier nog afgestemd op de hoogte van de gemiddelde Thai. De meiden spelen met twee Franse meisjes, van 3 en 4,5 jaar. Erg toevallig, want zij reizen ook 7,5 week, bijna 2 maanden door Thailand. We hebben het over mooie momenten en soms pittige momenten. Voor ons zijn de pittige momenten vaak de eetmomenten en de ‘klaar maak momenten’; oftewel, als we ons klaarmaken om te gaan, dan gaan de meiden piepen, leuren, zeuren. Of het duurt dan te lang. Ik boek een night safari voor Silve en mijzelf voor vanavond. De Fransen gaan ook. Wij besluiten dat Vayen nog te klein is, zeker omdat ze dan stil moet zijn en omdat het waarschijnlijk toch ook wel zal regenen. We lunchen bij Pawn’s restauarant. Een restaurantje tegenover ons verblijf, goede recensies, maar als je naar binnen kijkt ziet het er niet uit, haha. Plastic stoeltjes en tl-verlichting, maar het eten blijkt inderdaad erg lekker!

We besluiten naar de ‘monkey pool’ te lopen; bij Art’s riverview lodge schijnt een stukje aan de rivier te zijn waar de apen komen zwemmen. Helaas voor ons zijn de apen er niet! Die hebben vast geen zin in zoveel regen, bah! Haha. Vayen slaapt inmiddels op mijn buik en we drinken een lekker kopje (warme) thee en Silve een bolletje ijs! Mjammie. Het lijkt hier soms wel op Kenia, qua sfeer en tropische omgeving, zoveel groen, teakmeubels, erg mooi. Silve vraagt de rekening ‘Tsjek bin’. We wandelen weer terug en dan is het al best wel laat! Silve en ik gaan ons aankleden in lange broeken en mouwen. We gaan samen op night safari! We deten ons goed in, nog zo’n woord wat Vayen heeft geleerd. Nu zegt ze ook: ‘Nou jammer, mij ook indeten’ ‘Mij ook mee, is nie eerlijk’ Haha klein dreuteltje mag bij papa blijven. Papa en Vayen eten instant noodlesoup en Silve en ik gaan lekker uit eten, niet eerlijk verdeeld, heeft Vayen toch gelijk.

We verzamelen in het restaurant van ons resort en dan gaan we op stap met gids. Silve haar poncho aan en ik ook. Het stortregent als we weggaan. Gelukkig wordt het later weer droger.  Het blijkt dat wij met het Franse gezin zijn, en verder niemand. De gids is fantastisch! Hij haalt direct in het Nationaal Park een kikker uit de donkere bosjes. Silve mag aaien en de andere meisjes natuurlijk ook. Een wandelende tak op haar hand, een baby-kameleon aan z’n staart vasthouden. Wat een dierenfeest! Het is pikdonker en zo knap hoe de gids de dieren spot. We zien een kikker, een wandelende tak, een tarantula spin, verschillende vogels, verschillende kameleonnen, vlinders, reuze vlinders, een palmcat, krekel en een soort luiaard. Ook laat hij ons bamboo-light zien. We lopen met zaklampen en als we schijnen en ze daarna uit doen is het pikdonker en zie je het stuk bamboe oplichten, heel bijzonder!!! Silv loopt bijna de hele 2 uur zelf en heeft onwijs genoten, en ikke natuurlijk ook!

Als we terug komen ligt Vayen te tukken en heeft Wiets zijn handen vol gehad aan Vayen en wat huishoudelijke klusjes. Als ik aan Silve vraag of ze morgen nog een keer met papa op night safari wil, zegt ze als ze in bed ligt; ‘mama ik denk toch dat ik morgen niet ga, want het is best ver lopen en in het donker enzo, en dan wordt ik toch best wel heel moe’.  Paar tellen later slaapt ze!

09-08

Vandaag ontbijten we weer bij ThaiHerb, dan kan ik het reisverslag online zetten. Uiteindelijk heb ik stroom nodig en dat is er alleen in de keuken. Dus sta ik in de keuken het laatste stukje foto’s te uploaden. Hihi. Voel me wel een beetje ongemakkelijk.

Ontbijt bestaat uit bananenpannekoek, omeletjes met brood, broodjes suiker en broodjes jam. Mjammie.

Na even niks doen, beetje rond lummelen is het al weer tijd voor lunch, goh wat hebben we het zwaar! Dus gaan we richting het restaurantje aan de overkant; Pawns restaurant en bestellen we weer allerlei lekkers. Het budget is de laatste weken wat omhoog gegaan, we eten minder op straat, lukt hier in het park sowieso niet en ach het is ook wel lekker!

We wandelen vandaag richting de ingang van het Kkhao Sok Nathional Park, een paar honderd meter vanaf ons verblijf. Daar laat ik mijn verlepte ticket van gisteravond zien en koopt Wiets een ticket. Silve en Vayen smokkelen we gratis mee, eigenlijk zijn (oudere) kinderen 150 baht.

We deten ons in bij de start van de wandeling en het begint daarna meteen goed te regenen. Wiets mijn mooie roze poncho aan en ik met Vayen in de draagzak onder de paraplu. Silv ook haar mooie poncho aan. Wat een regen! Er ontstaan kleine riviertjes op het pad. Maar o, wat is het mooi dit tropisch regenwoud. Grote bamboeplanten waar we door heen wandelen, mooie vlinders en uiteindelijk een mooi plekje bij de waterval. Onderweg komen we ook het Franse gezin tegen, helemaal doorweekt in hun poncho’s; 1 kind op de nek en 1 kind in de draagzak. Zij lopen net weer terug. Niet veel later lopen wij precies zo terug; Silve op de nek van Wietse en Vayen bij mij op mijn rug in de draagzak. Zwaar! We zijn nat van het zweet en van de regen.

Ook bij de waterval komen was niet heel gemakkelijk; glibberig en dun paadje, en uiteindelijk over grote stenen over de rivier. We zetten onze handtekening als teken dat we weer terug zijn gekeerd van ons avontuur ;-)

Als we terug lopen mogen de meiden natuurlijk een ijsje, en nemen wij er lekker ook één. Even met z’n vieren uitrusten. We spoelen alle modder van ons af onder de douche! Heerlijk! We eten bij Pawn’s restaurant (we hebben nog lang niet alles van de kaart besteld) en Vayen speelt met het dochtertje van een van de mensen die daar werkt. Silv en ik bestellen een heerlijke bananen-ananas shake! Zaaalig! Vayen doet alsof ze ook een slokje wil, maar lust dit helemaal niet, haha..

Na het eten brengen we de meiden naar bed en zitten wij nog op de veranda. Gek om hier weg te gaan, maar ook wel fijn, het is hier erg vochtig en we hebben wel weer zin in wat zon. Het is serieus koud als je wekenlang in de warmte/hitte hebt doorgebracht. We drogen onze spullen hier met knijpers aan de ventilator…

We hebben hagedisjes achter ons op de muur zitten en er vliegt een grote zwarte kever langs ons heen. Ergens schiet er een muisje weg langs de muur. Blijft gek hoe je zo gewend kan raken aan hoe het hier is. Je bent dan helemaal kwijt hoe het thuis is, en dat dát zo gewoon is. Die tor en muis hadden van mij niet gehoeven… hihi. Maar we zitten lekker.

10-08

Vandaag is een reisdag. Grotendeels ingepakt gaan we ontbijten bij Thaiherb. Geen internet, en we wilden wat reisinformatie opzoeken over Surat Thani en over het reizen naar ons laatste hotel in Bangkok. Het ligt er in het hele dorp uit. (dat gebeurt steeds, ook met de elektriciteit). Dan maar kijken op de grote wegenkaart die we meehebben. Na het ontbijt pakken we de rest in en worden we verrast door de apen die nog even gedag komen zeggen bij ons huisje (toen we aankwamen waren ze er ook). Ze klauteren in de bomen en schieten voor langs ons huisje, maar ook op het dak en dan zien we een staart, een hand langs de dakrand of een apenkopje verschijnen, hihihi. Spannend! We hebben nog wat Ramboetan vruchten (volgens mij heten ze zo) van die harige soort lychee’s en de apen vinden die erg lekker, weten we van de apenschool. Wiets gooit ze neer en ja hoor, er begint er meteen eentje te peuzelen. Na dit leuke apenbezoekje, wat de meiden natuurlijk geweldig vonden, gaan we richting receptie. De jongen van het hotel met brommer met zijspan komt natuurlijk aanrijden en alleen de meiden mogen instappen. Vayen blijft maar roepen: papa, papa…

We lunchen voor het laatst bij Pawn’s restaurant en dan gaan we om 13.00 met de shuttlebus naar de main road. Daar komt de bus naar Surat Thani. (De plaats waar we op de nachttrein stappen) We kletsen nog even met het Franse gezin en zij zouden morgen weggaan, na 7 dgn, maar gaan ook vandaag weg. Ze zijn de nattigheid zat. De was die we gister hadden laten doen was vandaag gewoon weer vochtig. Er zit zwarte schimmel op de buggy en op Silve dr rugzakje (gelukkig al heel oud). Zij hadden hetzelfde met de was. De luchtvochtigheid is hier gewoon 100%, echt niet normaal!

De public bus komt en we hebben niet eens in de gaten hoe snel het gaat, maar hup we zijn er al, 1 uur en drie kwartier later. Daar horen we dat de trein van 20.14 de laatste dagen steeds 2-3 uur vertraging heeft… Vraag ons niet waarom… Maar we kunnen omboeken naar een eerdere trein, om 18.30 en dan 1e klas. Moeten we wel 400 baht bij betalen maar dan hebben we een eigen coupé met z’n vieren met 1 bed boven en 1 bed beneden en een piepklein wastafeltje. We besluiten het maar te doen. We mogen de tassen in een chique ontvangstkamer zetten, bij wijze van VIP treatment (we krijgen heuse VIP bonnetjes) omdat we vroegen of we de omboeking niet zonder bijbetaling konden doen… We lopen richting de avondmarkt van Phun Phin, Surat Thani. Daar kijken we nog een keer onze ogen uit naar al het lekkers, een hondje in een buikdrager, Vayen moet erg lachen vanuit de buikdrager, en ten slotte zien de meiden een springkussen. Hilarisch, want Vayen is al de hele tijd aan het wijzen en gillen, en ik maar denken dat ze iets van de eetstalletjes bedoelde, maar de mensen van de stalletjes hadden al lang door dat het haar om het springkussen ging, 100 mtr verderop. De meiden springen er op los en wij zitten lekker in de zon (Elise) en in de schaduw (Wietse).

Om 17.30 gaan we retour richting station, we lopen weer langs alle stalletjes en kopen ananas, verder slaan we avondeten in bij de 7eleven, wat we in sneltreinvaart opeten in de VIP ruimte ;-)
Snel Vayen een schone luier en we gaan het perron op. Vayen gooit een flesje kleefsap over zich heen, aaaah lekkere timing! Wiets tovert snel een nieuw shirtje uit zijn backpack. En dan kunnen we instappen. Dat gaat vrij soepel, we worden er steeds beter in! Silve vindt het prachtig om rond te kijken in de trein. Elke coupé heeft een nummer en met haar kladblokje en pennetje gaat ze kijken welke nummers dat zijn, lekkere fantasiekrabbels en ze lijkt een heuse conducteur. Later maken we er een spelletje van; ik schrijf de cijfers op en Silve gaat ze opzoeken. Als de meiden nog wat sticky rice en gewone rijst ophebben gaan we ons klaarmaken voor het slapen. Eigenlijk betekent dat niet veel, gewoon onder de dekens gaan liggen. Wietse boven met Silve en ik beneden met Vayen.

11-08

Wat een nacht! We liggen vrij vooraan in de trein en dat betekent veel horten en stoten van de wagon, of het spoor is deze kant op veel slechter, maar Wiets en ik hebben super slecht geslapen. De meiden slapen door, totdat het mannetje nu toch echt ons hokje moet opruimen. Hij loopt al een half uur door de trein; ‘wake up, wake up, fresh coffee, orange juice, tea, Bangkok, Bangkok!’ Het is ongeveer 06.30 als we aankomen in Bangkok. Vayen in de draagzak en Silve als we uitstappen in de buggy. We zouden met de metro en skytrain naar ons hotel vlakbij de internationale luchthaven, maar  een taxi is vrijwel net zo duur, zo blijkt. We zijn allebei moe en worden gek van de taxichauffeurs die op ons afkomen en (niet) willen onderhandelen over de ritprijs. Vervolgens toch maar  met het openbaar vervoer? We krijgen (natuurlijk) ruzie over hoe en wat. Uiteindelijk wordt het tot vreugde van Silve een roze taxi, een mooie glimmende. Voor de deur van ons hotel worden we afgezet. We krijgen de meest gastvrije checkinn van de afgelopen twee maanden (not); ‘you want to check inn?’ ‘Yes’ ‘You have booking?’ ‘Yes’ ‘Early checkinn (08.00) you pay 200 baht’.

Geen vriendelijkheid, geen welkomstdrankje, geen navraag naar onze naam, helemaal niks. Overdonderd nemen we plaats in een ruimte met wat tafeltjes en stoeltjes. We smeren wat broodjes, ontbijten daar even met z’n vier. Voordeel van zo weinig bagage is dat je in een mum van tijd de zwemkleding hebt, dus in no-time liggen de meiden in het water! We spenderen de tijd tot 11.00 checkin dus lekker in de zon bij het zwembad. Als we alles in de kamer hebben staan gaan we richting Paseo shoppingmall. De man va het hotel wilde ons 600 baht laten betalen voor een retourritje naar de shoppingmall met een taxi. Hihi, we lopen lachend bij hem weg. Uiteindelijk zijn we naar de straat gelopen 300 mtr verderop en hebben we een songthaew aangehouden. 2x 7 baht heen en 2x 7 baht terug. Ahum! We lunchen er nog eens heerlijk, Silve met een heus Hello Kitty bord en bestek, haar dag kan niet meer stuk, helemaal glunderend. Silve een soort kipfingers, ik springrolls (loempia’tjes) en Wiets rijstschotel met ananas. (Vayen slaapt).

We kopen een nieuwe bikini voor Silv, een jurkje en nog wat souvenirtjes. Om 14.00 hebben we het idee dat het al 17.00 is, aangezien we vanochtend om 06.00 wakker waren. We gaan terug naar het hotel, waar ik nog even met de meiden het zwembad in duik. Volop genieten van deze laatste uurtjes spetterplezier. Emotioneel, het idee dat onze reis al weer ten einde is. Het besef dat we morgen weer in Nederland staan. Waar we ook heel veel zin in hebben, heerlijk om iedereen weer te zien. Ik krijg aan het eind van de vakantie altijd het gevoel dat ik er nog meer van had moeten genieten, nog intenser, ook al geniet je nog zo veel de hele tijd door. Gek is dat altijd. Wiets heeft dat natuurlijk niet, hihi!

We sluiten af met een ritje met de songthaew naar Marketland, een stuk met een nightmarket en nog wat kraampjes met spulletjes. Als we uitgekeken zijn gaan we terug met de songthaew en eten we bij een tentje met alleen maar Thaise mensen. Een soort straattentje met een opgebouwd keukentje. Het eten, een Tom Ka Kai soep en een Green Curry smaken super! Wat een smaaksensaties, één van de lekkerste van de reis. We sluiten af met een ijsje van de 7eleven en dan is het echt tijd om naar het hotel te gaan. Uiteindelijk eindig ik met een avondje wcpot. Later blijkt dat het alleen maar de avond was, waarschijnlijk kan ik niet tegen de kruiden die gebruikt zijn. (althans dat heeft de kookinstructeur ons uitgelegd tijdens de kookcursus).

12-08

Vandaag is het tijd om te gaan. We hebben de tassen gisteravond eigenlijk al ingepakt, en hoeven dus vrijwel niks meer te doen. Bizar hoe dat in twee tassen van 15kg past, wat een bende lag er gister. Gelukkig voel ik me een stuk beter dan gisteravond en heb ik geen medicijnen in hoeven nemen. We ontbijten in het restaurant en het is een goed ontbijt om de reis mee af te sluiten. Vayen eet natuurlijk weer lekker veel ananas en Silve eet een omeletje.

Na het ontbijt halen we de tassen op en gaan we naar buiten. Daar kunnen we meteen in de shuttlebus richting de luchthaven. We zitten met allemaal Nederlanders in het busje, een gekke gewaarwording na zoveel weken. We krijgen een upgrade naar Comfortclass en dan ook nog eens de drie stoelen vooraan, op de tiende rij, meteen achter de business class met veel beenruimte en voor ons ruimte om een bassinetje op te hangen of een bedje op de grond te maken. Pure luxe! De tassen wegen allebei maar 15 kg! We kopen nog wat laatste souvenirtjes, en dan gaan we naar de gate. We mogen als eerste het vliegtuig in met de kinderen, dus kunnen ons rustig installeren.

Silve hoor je niet meer; super leuk, zoveel filmpjes kijken als je wilt! Als we er bijna zijn (11 uur vliegen terug) vraagt ze; ‘zijn we er nu al?’ Vayen heeft 3 uur op mijn buik geslapen en de rest van de vlucht heeft ze zich ook netjes gedragen. Al met al was het een heel relaxte vlucht. Toen we het cabinepersoneel vertelden dat we op huwelijksreis waren geweest begonnen we de vlucht met champagne en veel felicitaties. Aan het eind van de vlucht kregen we nog een KLMhuisje voor ons huwelijk! Het eten en de service aan boord was erg goed, echt heel fijn! Ik heb door het voorbeeldige gedrag van onze twee moppies zelfs twee films kunnen kijken! Wauw!

En dan zijn we weer veilig thuis, opgewacht door onze familie en zelfs vrienden, super leuk!!! De meiden zijn onder de indruk van deze ontvangst, maar komen al snel los en maken meteen gekkigheid met Saar!

Thuis rekken we het tot 21.30 Nederlandse tijd (02.30 Thaise tijd) en gaan dan slapen.

52 dagen van de 52 weken dit jaar op reis! Gek idee! Super gaaf dat het kon! Dat het ons gelukt is om dit te doen!

We hebben het heerlijk gehad! Sommige momenten waren pittig! Bepaalde eetmomenten chaotisch (maar dat hebben we thuis natuurlijk ook). De tijd samen was heerlijk en soms ook veel, want je bent 24/7 bij elkaar. Het begin heftig, zeker na al het inpakwerk, huis leeghalen, trouwen en het op reis gaan. Een soort rollercoaster.

Terugdenkend aan bepaalde plekjes waar we zijn geweest, lijkt het voor mij soms alsof het al heel lang geleden is, een heel andere vakantie! Gek is dat!

Vayen heeft ongeveer 50 van de 52 dgn op mijn buik geslapen, hoe dichtbij kan je zijn, echt heerlijk! (Arme meid, hoe gaat dat volgende week?) Elke ochtend met z’n vieren in bed wakker worden, super lekker! Het eten waar we heel erg van genoten hebben, Vayen vooral van de rijst en Silve die steeds meer ging proeven en proberen!

Het reizen met twee backpacks en een dagrugzak + slaaptentje. Volgende keer nemen we nóg iets minder mee; geen slaaptentjes voor de meiden en nog minder kleding.

Volgende keer…. Zal waarschijnlijk niet zo lang zijn, maar misschien wel weer ver? Of niet, en weer eens lekker naar de camping? Altijd leuk om straks weer over na te denken! Eerst heeeeeeel veel foto’s kijken en zoeken naar onze spullen, kleding, waar zat wat ook al weer, in welke bak? Vandaag naar de camping; 7 weken nazomeren!  En natuurlijk niet te vergeten, werken… en naar school!

Mijn nachthemd kocht ik vlak voor vertrek; 'Take your dreams seriously!' en dat is precies wat we hebben gedaan!

1. Willie:
    15 augustus 2015
    Welkom thuis, leuk om jullie te volgen.
    Succes met het opstarten en werken op z'n Hollands.
    Liefs, Willie en zeker tot 5 september.
  2. Els en Jan:
    16 augustus 2015
    Welkom thuis. Fijn dat jullie goed aangekomen zijn. Gefeliciteerd met Vayen haar verjaardag. Tot de 5-de. Groetjes Els en Jan